Dersin Adı | Video Teknikleri ve Prodüksiyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMD 304 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersimizin amacı başta TV ve sinema sektörlerinde olmak üzere videonun var olduğu birçok alanda, video üretimi ve teknikleri konusundaki detayları öğretmek ve bu konuda uzmanlar yaratmaktır. Video teknolojileri ve tekniklerini en detaylı şekilde öğreterek, post prodüksiyon aşaması için en uygun ham videoyu oluşturmaktır. Bunların yanı sıra öğrenciyi, ön - yapım içerisinde var olan yan temaların yani senaryo yazımı, hikaye tasarımı, karakter tasarımları ve makyaj gibi konularda da yeterince bilgiye ulaştırmak da diğer hedeflerdendir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders görüntü oluşturma teknolojisinin temellerini araştırır; görüntünün çeşitli cihazlarda ve ortamlarda nasıl yaratıldıklarının etraflı incelenmesi ile başlayıp, görüntünün bilgisayar ile olan ilişkisi ve nasıl var olduğunun araştırılması ile devam eder. Derste geleneksel fotoğraf kamera sistemleri, algılama cihazları, tarayıcılar ve sayısallaştırma araçları ile, temel görüntü montaj yazılımlarından ileri düzey nonlinear sistemlere kadar piksel tabanlı görüntüleme sistemleri detaylı bir biçimde incelenmekte ve uygulanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin tanımlanması, temel yapım süreçleri | Yok |
2 | Yapım ekibi çalışanları ve görevleri. Ön - yapıma giriş | Video Prodüksiyon Örnek araştırması |
3 | Öykü yazımı, karakter tasarımı, senaryo yazımı | Prodüksiyon iş tanımlarının araştırılması |
4 | Temel fotoğrafçılık ve videonun teknik temelleri | Prodüksiyon terim tanımlarının araştırılması |
5 | Video prodüksiyon örneklerinin incelenerek projeler üzerine tartışılması. Film yönetmenliği: Kamera yerleşimi ve sahne kurmak | Tanımlara uygun kamera arkası videolarının araştırılması |
6 | Proje içinde kullanılacak ekipmanların ve materyallerin hazırlanması. Prodüksiyon içinde kullanılacak sahnelerin incelenerek tasarlanması, storyboard yapımı | Prodüksiyon tekniklerinin araştırılarak örneklerle sunulması |
7 | Film aydınlatması tasarımı | Planların oluşturulması |
8 | Temel ses ve kayıt bilgisi. Çekim uygulaması | Öğrenci projelerinin ön-yapımının tamamlanması |
9 | Kurgu ve Adobe Premiere programına giriş | Teknolojik dijital montaj ve klasik tip bant montaj farklarının araştırılması |
10 | Ses ve videonun Adobe Premiere programı ile harmanlaması | Öğrenci 1. proje çekimlerinin tamamlanması |
11 | Adobe Premiere programı ile sunum videoları oluşturmak | Adobe Premiere programının basit efektlerini ve geçişleri ile ilgili 15 sn. hareketli grafik tasarım ürünü ortaya koymak |
12 | Birinci projenin tamamlanması | Renklerin ve aksların kontrolünün yapılması |
13 | Adobe Primiere programında geçişlerin incelenmesi | Toplantı video sunum örneklerinin incelenmesi ve alternatif bir ürün hazırlanması |
14 | İkinci projenin üretimi | Yok |
15 | Projelerin tamamlanması, teslim ve sunumu | Sunumlar |
16 | Film bütçelendirmesi, güncel yapım ve dağıtım yöntemleri |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen referans kitaptan bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | - | - |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest